
De training is recentelijk vernieuwd, passend aan de Richtlijn Logopedie bij taalontwikkelingsstoornissen (oktober 2017).
Inhoud
Interpretatie is het kernwoord van deze cursus. In de cursus zal worden bekeken op welke manieren de testresultaten kunnen worden geïnterpreteerd. De training staat in het teken van het bespreken van casuïstiek, welke zowel door de deelnemers als door de ervaren trainster kan worden ingebracht.
De volgende onderwerpen komen o.a. aan bod:
- korte weergave opbouw CELF-4-NL
- overwegingen bij afname doelen
- interpretatie bij deze doelen
- meten van vooruitgang
- veel casuïstiek
Doelstelling
Na afloop van de cursus:
- is de deelnemer in staat de CELF-4 verantwoord te gebruiken bij taaldiagnostisch onderzoek
- is de deelnemer bekend met de mogelijkheden en beperkingen van het instrument
- is de deelnemer in staat de scores te analyseren en interpreteren
- is de deelnemer in staat te beoordelen of er kan worden gesproken van significante vooruitgang in de taalontwikkeling
- is de deelnemer bekend met de implicaties van uitkomsten voor eventuele behandelingen
Doelgroep
De training is me name bedoeld voor logopedisten maar is ook geschikt voor orthopedagogen en psychologen.
Ook is deze training erg geschikt als vervolg van de CELF-4-NL en CELF-Preschool-2-NL Basistraining.
Daarnaast is er ook een verdiepingstraining die nader ingaat op meertaligheid: Logopedische diagnostiek van meertalige kinderen.
Trainer
Deze training wordt gegeven door Janneke de Waal
Accreditatie
De training is geaccrediteerd bij St.ADAP (Accreditatie Deskundigheidsbevorderende Activiteiten Paramedici):
NVLF scholing – 6,5 punten
Bijzonderheden
Deze training is heel geschikt als incompany training. Op eigen locatie met collega’s, team, afdeling of logopediekring. Meer weten? Stuur een mail naar info@pearsonacademy.nl